GİYİM MARKASI REKLAMLARINDA EŞCİNSELLİĞE YER VERDİ, HOMOFOBİKLER TEPKİ GÖSTERDİ

Yeni sezon için hazırladığı reklam kampanyasında yalnızca eşcinsel çiftlere yer veren Hollanda menşeli uluslararası giyim markası Suitsupply, sosyal medyada hiç beklemediği tepkilerle ile karşılaştı.

İçerdiği video ve fotoğraflarda eşcinsel çiftlerin birbirleriyle samimi görüntüler sergilediği, bir çiftin ise öpüşürken fotoğraflandığı kampanya, sosyal medyada hem olumlu hem de olumsuz eleştiriler aldı. Eşcinseller ve eşcinselleri destekleyenler markayı öven paylaşımlarda bulunurken, kimileri ise söz konusu kampanyadan duydukları rahatsızlığı dile getirdi. Öyle ki, marka Instagram’da 10 binden fazla takipçi kaybetti. Olumsuz tepkilerin tek nedeni ise markanın kampanyada eşcinselleri öne çıkarması.

Markanın kurucusu ve CEO’su Fokke de Jong ise kampanyanın yayınlanmasından önce yaptığı açıklamada, iki insan arasındaki çekimin, moda reklamlarının önemli bir parçası olduğunu söylemiş ve iki erkek arasındaki çekime yer verilen kampanyanın da markaları açısından uygun olduğunu belirtmişti. De Jong, kampanyanın kötülenme potansiyelinin de olduğunu da kabul etmişti.

Tartışmalara yol açan kampanya, arkanın 22 ülkedeki 91 mağazasının yanı sıra Twitter, Facebook ve Instagram hesaplarında da yer alıyor.

Suitsupply, reklam kampanyaları ile ilk kez gündeme gelmiyor. 2016 yılında hazırlanan reklam kampanyasında devasa boyutlardaki kadınların yanına ufak erkekler yerleştiren marka, o dönemde de cinsiyetçilik suçlamalarına maruz kalmıştı. 2010 Nisan ayında ise markanın Batı Londra’daki mağazasındaki “erotik” afişlerini kaldırması talep edilmişti.

Kaynak: MediaCat