Ana Sayfa Erkekler KARŞINIZDA TÜRKİYE’NİN 30 YAŞ ALTI EN YARATICI ERKEKLERİ

KARŞINIZDA TÜRKİYE’NİN 30 YAŞ ALTI EN YARATICI ERKEKLERİ

Yaratıcı erkekleri kim sevmez ki? Türkiye’nin lider pazarlama iletişimi dergisi MediaCat, Bugününü ve yarınını iyi fikirleriyle, ajansını kazandırdığı ödüllerle, zihnini yaratıcı ve yenilikçi işleriyle diri tutan30 yaş altı 30 yaratıcıyı ikinci kez bir araya getirdi. İçlerinde erkekler kadar kadınların da olduğu bu listeden bizi asıl ilgilendiren ise gelecek vaat eden erkekler oldu.

MEDIACAT’IN OLUŞTURDUĞU 30 UNDER 30, TÜRKİYE’NİN 30 YAŞ ALTI EN YARATICI İNSANLARI KARMA LİSTESİNE ULAŞMAK İÇİN BURAYA TIKLAYIN!!

İŞTE TÜRKİYE’NİN EN YARATICI ERKEKLERİ

ARİ KOREN / 26
Leo Brunett / Metin Yazarı

Geçtiğimiz yıl içinde 1 Altın ve 1 Gümüş Epica, 3Kristal Elma, 1 Kıpkırmızı, 1 Kırmızı ve 2 Kırmızı Başarı Belgesi ödüllerini kazanan “Beep-Deep-Keep” basın ilanını hazırlayan ekipte yer alan Ari Koen’in reklamcılık kariyerinin ilk yılları, Prof. Dr. Asaf Savaş Akat’ın “Bence reklamcılık da okumalısın” tavsiyesiyle şekillenmiş.

Üç yıldır Leo Burnett İstanbul‘da metin yazarlığı yapan Koen’in portföyüne kazandırdığı diğer işlerse şöyle:

“4×4=Jeep” ilanıyla ODD Satış & İletişim Ödülleri’nde En İyi Basın İlanı Ödülü, DNA BOX işiyle En Yaratıcı Doğrudan Pazarlama Ödülü, Kırmızı Ödülleri’nde düzenlenen Canlı Kırmızı’da Onur Kamış ile hazırladıkları eskiz basın ilanıyla ikincilik ödülü.

 

AYBERK ÇINAR / 26
Vietnam / Reklam Yazarı

“Farkında olunmak, tavsiye edilmek, değerli hissetmek, yaptıklarının boşa gitmediğini fark etmek…”

30 Under 30′ye dahil oluşunun yarattığı etkiyi tebessümle ve bu sözlerle karşılıyor Ayberk Çınar. TÜBİTAK ve Arçelik işbirliğinde “research engineer” olarak çalışan bir makine mühendisiyken kendisini kovan profesör onu farkında olmadan reklam dünyasına geçirivermiş. Son dönemin en çok konuşulan işlerinden “Aç Bir Coca-Cola” sloganlı imaj filminde imzası olan Çınar’ın hafızalara kazınan tek işi bu değil.

Ad*Watch’ta hatırlanma-beğeni ve WOM yaratma kalemlerinde kendine üst sıralardan yer bulan Mutlu Bebekler Mutlu Yarınlar da Çınar’ın kaleminden çıkanlardan.

 

CAN ARABACILAR / 27
Team Red / Reklam Yazarı

Reklamcılığa Medina Turgul‘da başlayıp McCann‘de devam eden Can Arabacılar, “ikinci ailem” dediği Team Red’in reklam yazarları arasında yer alıyor. Cannes Lions tarihinde Türkiye’ye ilk Grand Prix‘yi getiren Vodafone Kırmızı Işık kampanyasının iki reklam yazarından biri olan Arabacılar’ın son bir yıldaki diğer işleri arasında “Telefonla Değil Vodafone’la” ve “Vodafone Red Kampanyası” öne çıkıyor.

Genç reklamcıya kariyerindeki en gurur verici anı sorduğumuzda ise elbette “Türkiye’nin ilk Grand Prix’sini kazandığımızı öğrendiğim ve ekipçe sahneye çıktığımız an” yanıtını veriyor.

 

CANER APAYDIN / 30
Kreatif Ekip Lideri / Alametifarika

Reklam dünyasına 2009 yılında o zamanki adıyla Euro RSCG, şimdiki adıyla Havas Worldwide İstanbul‘da stajyer olarak adım atan Caner Apaydın 6 yıla pek çok deneyim sığdırmış. Leo Burnett ve Grey’den sonraAlametifarika kadrosuna reklam yazarı olarak katılan genç kreatif, şu anda burada kreatif ekip lideri olarak görev alıyor.

Apaydın’ın ekibi son dönemde Garanti için hazırladıkları çeşitli işlerle öne çıktı. İzzet Altınmeşe’nin Garanti’nin yeni ikonu Tosbağa ile rol aldığı KOBİ filmi ve Kenan Doğulu’nun A Milli Kadın Basketbol takımına Mission Impossible sürprizi yaptığı Potanın Perileri işi bunlardan ikisi. (Not: Derginin baskıya gittiği tarihte düğünü olduğunu öğrendiğimiz Caner’e MediaCat ekibi olarak mutluluklar dileriz.)

 

DOĞUKAN DOĞAN / 25
Reklam Yazarı / Manajans J. Walter Thompson Turkey

Bundan üç yıl önce Lowe‘dan Ali Batı‘nın sektöre kazandırdığı Doğukan Doğan bu ajanstaCan Faga ve Onur Çakı ile birçok Unilever markası için çalıştı. Sonrasında Nurun İstanbul’da (o zaman Publicis Modem) ING Bank, Anadolu Efes gibi markalarla çalışarak kendi deyimiyle “sektör skalasını genişleten” genç kreatif beş aydır Manajans J. Walter Thompson Turkey’de Ülker ve Ülker markaları için işler hazırlıyor.

Doğan’ın Manajans’tayken altına imza attığı kampanyalar arasında Euroleague Final Four için Madrid’e giden Fenerbahçe Ülker için sosyal medyayı galvanize eden “Efsane Uğurlama” hareketi ve Café Breno’nun bugüne kadar kimler tarafından öpüldüğümüzü anlatan #kahveninrengi filmi var.

 

FAHRİ GÜÇLÜ / 29
Sanat Yönetmeni / 4129Grey

Pek çok insan üniversite sonrası tanışırken yaratıcı endüstrilerle, Fahri Güçlü henüz lise yıllarındayken dergi tasarlamaya başlamış. Sonrasında atölyelerde çalışıp heykeltıraşlığa evrilmeyi hayal ederken, “birden” arayüz dünyasının içinde bulmuş kendisini.

2011′den 2014′e dek UX/UI ve Interaction Designer olarak birçok projede yer alan Güçlü, 2014 yılından bu yana sanat yönetmeni olarak 41? 29! ekibinde.

Teknosa Babalar Günü ve Omo Çamaşır Okulu, genç yönetmenin son bir yılda öne çıkan kampanyaları arasında.

 

FERHAN DAYIOĞLU / 30
Sanat Yönetmeni / Concept

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde bir grup konservatuvar öğrencisi için hazırladığı afişlerle başladığı kariyerine sırasıyla Manajans J. Walter Thompson ve frög’de devam eden Ferhan Dayıoğlu, bugün Concept’in yaratıcı sanat yönetmenleri kadrosunda.

Genç yaşına rağmen; Vestel, Şekerbank, Allianz, Vodafone, Forbes, Bridgestone, Jotun ve Bosch gibi markalarla çalışma fırsatı yakalamış Dayıoğlu. Uluslararası Af Örgütü için gerçekleştirdiği Sansürün Tipografisi kampanyası ise sanat yönetmeninin en güncel çalışmalarından.

 

GÖKHAN BULUK / 28
Sanat Yönetmeni / Medina Turgul DDB

Gökhan Buluk’u yolları Leo Burnett’te kesişen ve o dönem birlikte çalışma fırsatı yakalayan Ogilvy & Mather ECD’si Selim Ünlüsoy “Sektörde daha çok örneğini görmek isteyeceğiniz türden bir reklamcı” sözleriyle tanımlıyor.

Bu yılki Young Lions Türkiye elemelerinde Film kategorisinde üçüncülük elde eden Buluk; 12′nci Kırmızı Ödülleri’nde de adından söz ettirmeyi başarmıştı.

Siemens IQ Serisi için hazırladığı “Kötü Kokular Dışarı” ile Sanat Yönetimi, Gazete Kampanyası ve Dayanıklı Tüketim Ürünü kategorilerinden Kırmızı ile ayrılan Buluk’un umut vaat eden bu başarılarla Atari oynamasına izin vermeyen komşu çocuğunu kıskandırdığına şüphe yok.

 

HASAN ÇALIŞKAN / 26
Sanat Yönetmeni / Vietnam

“2006 yılında Seyrantepe’de küçük bir matbaada attığım ilk adımla şimdi Vietnam’dayım. Daha iyi olabilirim. Biraz uzakta kokusu geliyor burnuma. Koşuyorum yakalayacağım” diyor Hasan Çalışkan kariyerini özetlerken.

Son bir yılda; Panda Gerçek Dondurma, Yataş Uyan da Gel, Torku Çikolata ve Bingo İmza Serisi gibi sevilen kampanyalara sunduğu katkılarla adından söz ettiren Çalışkan; bir çizginin ve bir harfin hayattaki değerini öğrettikleri için Tibet Sanlıman, Onur Evin ve Ahmet Terzioğlu’na minnettar olduğunu belirtiyor.

 

KADRİ BAYHANER / 24
Reklam Yazarı / Concept

Concept Ajans Başkanı Kerem Özkut‘un tavsiyesi ile MediaCat’in 30 Under 30 listesine dahil olan Kadri Bayhaner, Bahçeşehir Üniversitesi Reklamcılık Bölümü’nde diploma peşindeyken McCann’de, Alamatifarika’da geçen stajyerlik deneyimlerinin ardından soluğu aldığı Concept‘e iki yıldır dozunda mizahıyla öne çıkan metinleriyle katkı veriyor.

Bayhaner geçen yıl gelinleri ağlatan Bimeks Çeyiz Kampanyası, Pascal Nouma’nın içindeki Türk’ü ortaya çıkaran Torku No:1 filmleri ile Gratis’in kapatıcı ürünü Time Balım için oluşturulan @LastNightNeverHappened isimli Instagram hesabıyla yeteneğini farklı mecralar üzerinden göstermekten geri kalmadı.

 

KEREM ÇETECİ / 28
Reklam Yazarı / McCann Istanbul

Istanbul Bilgi Üniversitesi Reklamcılık Bölümü’nün ardından Miami Ad School San Francisco’da Copywriting yüksek lisansı yaparak mesleğe duyduğu aşkı çifte diplomasıyla tescilleyen ve DraftFCB San Francisco’da Star Wars: The Old Republic ve Mass Effect 3 oyunlarının reklam kampanyalarında aktif olarak görev alan Kerem Çeteci, 2014′te Cannes Young Lions Türkiye yarışmasında Film kategorisinde ikinciliğin ardından bu yıl da Elvan Deniz ile Siber kategorisinde birinci olup Cannes’a gitmeyi başardı.

McCann İstanbul’da son olarak Beko “Global Fan Wave” kampanyasına imza atan genç reklam yazarının bu yıl öne çıkan bir diğer işiyse “Günaydın Steak House Etrazzi.”

 

KIVANÇ TALU / 28
Creative Group Head / C-Section

Geçtiğimiz yılın 30 Under 30 listesinin esaslı oyuncularından Kıvanç Talu, geride bıraktığımız bir yılda “Nasıl viral olunur?”un ABC’sini kodlayabilecek kadar başarılı pek çok işe imza attı.

Yaratıcı kaleminin bir ucunda Eti Canga’nın arabesk rap tarzındaki “Cangardaşlar”ı diğer ucunda ise Eti Pop Kek için “döktürdüğü”“Mahmut Tuncer’le Halay Öğreniyorum” işleri vardı. Ocak ayından bu yana C-Section’da creative group head olarak çalışan Talu’nun 30 Under 30 olunca hissettiğini söylediği “Allahım çıtır olmak müthiş iyi bir şey” ruhunun, dinamizmini sürekli koruyan işlerine de yansıdığını söylemek mümkün.

 

 

MERT DEMİRHAN / 30
Reklam Yazarı / Titrifikir

“Kendisi bir metin yazarından daha çok, bir reklam yazarı.

Büyük fikri görme potansiyeli taşıması da cabası.” Ajans Başkanı Kerem Kanık, sekiz ay önce aralarına katılıp Titrifikir macerasına başlayan Mert Demirhan’ı bu sözlerle tarif ediyor. Titrifikir imzasıyla Turkcell için hazırlanan “Birlikte her gün daha iyiye” imaj kampanyasının kilit isimlerinden olan Demirhan, “Dümdük” kod adlı filmle taraflı tarafsız herkesin beğenisini kazanan, gündelik hayata kolayca sızan bir işe imza atmayı başardı.

Son iki ayda Ad*Watch’tan eksik olmayan kampanyanın yüzde 66,5′lik beğeni puanı da Demirhan’ın maharetini ortaya koyuyor.

 

MESUT KOÇARSLAN/ 29
Reklam Yazarı / KARPAT

2008′den bu yana bilfiil iyi fikir peşinde koşan Mesut Koçarslan’ın kariyerinin son bir yılını McCann ve KARPAT doldurdu.

Migros’un “Geçen yılın fiyatları!” söylemini ve Volkswagen’in orijinalliğe vurgu yaptığı “Bozuk Raket” çalışmasını etkili açıkhava fikirleriyle hayata geçiren Koçarslan’ın fikir sahipliği yaptığı “Durması gereken yerde durur” sloganlı Volkswagen ilanı da Kırmızı’dan ödülle döndü.

Koçarslan’ın başarı hanesindeki diğer işler arasında Golden Drum’da kısa listeye kalan, Doğuş Otomotiv-Aşırı Hız radyo spotu ve son olarak genel seçim sonuçlarını bir kelime oyunundan ilhamla anlattığı CNN Türk seçim ilanı var.

 

MUSTAFA CAN DEMİR/ 27
Reklam Yazarı / 4129 Grey

2014′te dahil olduğu 4129Grey‘in yanı sıra iki yıl boyunca bigumigu.com’da yazar kimliğiyle sektör haberleriyle haşır neşir olan Mustafa Can Demir, son bir yılını beş bine yakın içerik ürettikleri ve viral case’ler arasında üst sıralarda konumlanan bir projeyle taçlandırdı: Don Duran-Arkamız Sağlam.

Yüksek etkileşim oranları ile dikkat çeken Teknosa-Like Savaşları ve son olarak Sadettin Teksoy’lu n11.com-Mucize Çadır projesinde de Demir’in parmağı var.

Bu zamana dek aldığı en iyi tavsiye olduğunu söylediği “yazmalısın”ın hakkını veren Demir’in, 2015 ADventure Reklam Yarışması’nın birincisi olduğunu da ekleyelim.

 

ONUR AYDIN / 29
Strateji ve Planlama Grup Direktörü / Alafortanfoni

Onur Aydın, sektörün gelecek vaat eden genç isimlerinin yer aldığı 30 Under 30 listesine ikinci kez giren bir isim.

Onur Aydın’ın ilk işi Pınar’ın Donuk Ürün Grubu için acillezzethatti.com ismiyle 2009′da hayata geçirdiği bir mikro site. Aydın’ın son bir yıl içinde önemli bir paya sahip olduğu Miles&Smiles için hayata geçirilen 25 Mil ve Çifte Yılbaşı kampanyaları Internet Advertising Competition (IAC)’dan Best Airline Integrated Campaign ödülüne sahip.

Başarılı direktörün diğer güncel işleri arasındaysa Dacia Biz Ayrılamayız, Hotpoint Yine mi Çiçek gibi kampanyalar bulunuyor.

 

OSMAN NADİR AYDIN / 26
Reklam Yazarı / Lowe İstanbul

“En küçük şeyleri bile sorun eden jenerasyonunun olumlu düşünenlerinden.

Kolay düşmeyenlerinden” diyor Lowe Istanbul CCO’su Can Faga, listemiz için önerdiği ve kendi tabiriyle “pek beyefendi” Osman Nadir Aydın için. Bu yıl Young Lions elemelerini kazanarak Basın kategorisinde ekibiyle birlikte Türkiye’yi Cannes’da temsil eden Aydın, Manajans J. Walter Thompson’da başladığı kariyerine çok sayıda önemli reklamvereni sığdırmayı başarmış bir reklam yazarı.

Halihazırda Algida grubu, Knorr, Sana ve Quick markalarıyla çalışan Aydın’ın son bir yılda öne çıkan çalışmaları arasında bu yaz yayına giren Max Twister filmi ve öncesinde Tadım’ın sosyal medya filmi var.

 

RECEP EMRE KOCA / 26
Metin Yazarı / Plasenta

“En küçük şeyleri bile sorun eden jenerasyonunun olumlu düşünenlerinden.

Kolay düşmeyenlerinden” diyor Lowe Istanbul CCO’su Can Faga, listemiz için önerdiği ve kendi tabiriyle “pek beyefendi” Osman Nadir Aydın için. Bu yıl Young Lions elemelerini kazanarak Basın kategorisinde ekibiyle birlikte Türkiye’yi Cannes’da temsil eden Aydın, Manajans J. Walter Thompson’da başladığı kariyerine çok sayıda önemli reklamvereni sığdırmayı başarmış bir reklam yazarı.

Halihazırda Algida grubu, Knorr, Sana ve Quick markalarıyla çalışan Aydın’ın son bir yılda öne çıkan çalışmaları arasında bu yaz yayına giren Max Twister filmi ve öncesinde Tadım’ın sosyal medya filmi var.

 

SAYDAN ÇELİK / 26
Art Direktör / Rafineri

Mimar Sinan Güzel Sanatlar’da okurken Medina Turgul DDB’de staja başlayan Saydan Çelik beş seneden biraz sonra Rafineri’ye geçmiş. Şu an bu ajansta art direktör olarak görev alan genç kreatif Rafineri’deyken meslek hayatının yoğunluğu arasına bir de görsel iletişim tasarımı master’ı sıkıştırmayı başarmış.

Çelik’in son dönemde öne çıkan çalışmaları arasında Epica Bronz ve Kırmızı ödüllü Profilo LowFrost ilanı ve Felis ve Kırmızı’da ödül kazanan YKY Sesli Kitap işleri var.

 

SELİM ÜNLÜSOY / 29
ECD / Ogilvy & Mather

“Ogilvy & Mather’den öneri aldık mı arkadaşlar?” “Hem tavsiye hem ağzımızın payını aldık. 29 yaşındaki ECD’leri Selim Ünlüsoy.”

Ogilvy & Mather gibi köklü bir ajansın kreatif sorumluluğunu herkes üstlenemez. Kariyerinin henüz başında Young Lions’tan aldığı Gümüş Aslanla adını duyuran Selim Ünlüsoy DDB&Co, bir süre sonra adına yeni bir unvan (Head of Art) açılan Leo Burnett İstanbul, Leo Burnett Moskova’da geçen yıllarının ardından soluğu Ogilvy & Mather’da aldı.

Mart 2015′te göreve gelen çiçeği burnunda ECD yeni misyonunu “Aynı jenerasyondan olduğum, dilinden anladığım insanların kariyerlerinin en iyi işlerine imza atmaları için zemin oluşturmak müthiş bir sorumluluk. İstanbul ofisinin dünyanın en iyi Ogilvy ofisleri arasında olması için buradayım” şeklinde özetliyor.

 

SERDAR GÜNGÖR / 29
Art Direktör / Y&R İstanbul

Alametifarika’da geçen üç yılın ardından bir buçuk yıldır Y&R İstanbul‘da art direktör olarak çalışan Serdar Güngör’ü Y&R Kreatif DirektörüCan Pehlivanlı‘ya sorduğumuzda “Opel, Uzay ve Arçelik için yaptığı kampanyalarla ajansın öne çıkanlarındandır Serdar ve 30 Under 30 listesinde olması gerektiğine inandığım bir isimdir” yanıtını almıştık.

Son bir yılda Hayat Su filmi, Arçelik geri dönüşüm ve Arçelik 60′ıncı yılı kampanyalarıyla karşımıza çıkan Göngör’ün ödül listesi de hayli kabarık: Uzay Cila ilanlarıyla Kristal Elma’da Gümüş, Kırmızı’da 2 Başarı ve Cannes’da 3 kısa liste, Opel Park Asist’le Kırmızı’da en iyi ticari araç ilanı, Golden Drum‘da kısa liste, Liberty Sigorta’yla da Kristal Elma’da 1 Kristal, 1 Gümüş, Kırmızı’da da 1 Başarı Ödülü.

 

 

 

 

TOLGA SUNA / 27
Reklam Yazarı / Güzel Sanatlar

Sosyoloji mezuniyetinin ardından doktoraya devam edip sakin bir hayat sürme hayalleri kurarken, 2009 yılında ani bir kararla, hafta sonu ajanstan çıkamadığı hareketli bir hayata başlamış Tolga Suna.

Genç reklamcı 2010 yılında Superonline için Üsküdar’dan New York’a minibüs kaldırdığı taze reklam yazarlığı yıllarından, bugün, aralarındaEffie Türkiye 2015′te İçecek ve Relansman kategorilerinden Altın ile dönen Efsane Uludağ Gazozu’nun da olduğu pek çok kıymetli kampanyanın künyesine adını yazdırmayı başardı. Uludağ’ın yanı sıra Anadolu Sigorta Adını App Koydum, Kent Bayram ve Finansbank Yıldız Apartmanı Suna’nın portföyünde son bir yılda öne çıkan çalışmalardan.

 

UĞUR SÖNMEZ / 28
Reklam Yazarı / Y&R Teamred

Hayallerimi gerçekleştirmeden yanına gelmeyeceğim diye söz verdim anneme, onu kaybettikten sonra. Kariyerim de o verdiğim sözle başladı” sözleriyle özetliyor Uğur Sönmez reklamcılık serüvenine giriş hikâyesini.

Bir buçuk yıl önce Team Red ekibine dahil olan Sönmez, bu ekibin parçası olmaktan duyduğu mutluluğu şu sözlerle anlatıyor: “Şimdiki kreatif direktörüm Ayşe Aydın ‘İyi insanlardan oluşan bir ekip kuruyorum ve iyi insanların bu sektörde çok başarılı olacağını herkese göstermek istiyorum’ dedi ve beni kandırdı. Sonrasında kendimi Team Red’de buldum. Aradan bir buçuk yıl geçti ve ben kandırılmadığımı anladım.”

Ekibin genç üyesi, Türkiye’ye ilk kez Grand Prix getiren Vodafone Kırmızı Işık kampanyasının yazarlarından.