863269c786
mert-bell-yaz-2017-ebru-yasar

MERT BELL 2017 YAZ’ININ TÜRKÇE POP DEĞERLENDİRMESİNİ YAPTI

GZone’un iyiye iyi, kötüye kötü diyen müzik yazarı Mert Bell, 2017 YAZI TÜRKÇE POP DEĞERLENDİRMESİ’ni yaptı. İşte keyifle okuyacağınız bu yazı…

Toparlandık mı bilemiyorum ama üstümüzden koca bir yaz geçti.

Yazın rehaveti üstümüzdeyken iyi müzik dinlemeye, gevşemeye ve yüce insan Katy Perry’nin dediği gibi “hisleri yakalamaya” bolca vaktimiz oldu.

Fazla uzatmadan Türkçe müzikte bu yazın galiplerini sıralamak istiyorum:

KAZANANLAR

Onurr: Onurr’un merakla beklenen ilk albümü “Bir Kahramanlık Hikayesi” yalnızca bu yazın değil, bu yılın en iyi albümlerinden biri. Çıkış şarkısı “Derviş”in yanı sıra acilen “Replik”, “Yakıyosun” ve Sezen Aksu destekli “Ağlayamam” gibi şarkıları dinlemeniz gerek.

Aleyna Tilki: Genelde her yaz fazlaca maruz kaldığımız bir şarkı olur ve nihayetinde dinleyiciyi bıktırır. Tilki’nin ikinci projesi “Sen Olsan Bari” bu bıkkınlığa sebep vermeyecek kadar üstünde iyi çalışılmış bir pop mükemmelliği.

Aleyna-Tilki

Kenan Doğulu: En iyi erkek şarkıcımız Tarkan olabilir ama bir bütün olarak Doğulu’ya kulak vermenizi öneririm. Tarkan’ın heyecanlandırmayan albümündeki tüm şarkılardan daha iddialı ve havalı olan Doğulu şarkısı “İlk Adımı Sen At” yalnızca bir “dondurma şarkısı” olmak için çok fazla iyi.

Ebru Yaşar: Yaz boyunca çektiği 3 video ile albümünün en iddialı şarkılarını tanıtan (dahası da mevcut) Yaşar’ı, kendi kabul etmese de popçular liginde değerlenmek mümkün. “Ben Ne Yangınlar Gördüm”ü uçurması bir yana, son sırada gelen “Havadan Sudan” daha çokça konuşulacak gibi.

Edis: Yaz başında yavaş bir başlangıç yapmasına rağmen devam eden sürede gittikçe yükselen ve herkese kendini sevdiren yeni Edis hiti “Çok Çok” artık şarkıcının bir albüm yapma zamanının çoktan geldiğini gösteriyor.

edis

Deniz Seki: Seki nihayet özgür ve şarkıcı, bu kavuşmanın müjdecisi “Şükür Kavuşturana”nın kalp ısıtan çıkış şarkısı “Bal Saklıyor” ve yaşadığı kötü sürecin en karanlık anından fırlamış “Büyümüşsündür” ile kaybettiği zamanı telafi ediyor. Harbiye Açıkhava’daki harikulade performansı da mutluluk vericiydi.

Sezen Aksu: Yılın en iyi pop albümünün remixlerinin kötü olmasını beklemiyorduk zaten. Ama Bayraşa, Ali Tolga Demirtaş, Öğünç Başara gibi görece yeni isimler ile Kıvanç K. ve Volga Tamöz gibi deneyimli prodüktörlerin şarkılara yaptıkları dokunuşlar gayet yerli yerinde.

Mabel Matiz: Yazın son dakika golünü atan Matiz’in nefis şarkısı “Ya Bu İşler Ne” patlayan renkli videosu, çok katmanlı aranjesi ve hoppidik temposuna tezat insanın içini paralayan sözleri (“Aşk bırakmaktan geçer”i sindirebilene aşk olsun) ile şarkıcının gayet sağlam ilerlediğinin ispatı.

mabel-matiz

DİĞERLERİ

Mabel’den bahsetmişken, bu yıl albüm yapmasa da, beraber yazdıkları şarkıları “Muhbir” ve 5 gecelik Harbiye Açıkhava konser serisi ile yazı zirvede kapatan Sıla’yı da anmak gerek. Bir de gayet yazlık şarkılardan oluşan albümünü kış ortasında çıkarma cesareti gösteren ve etkisini sürdürmeyi beceren Ayşe Hatun Önal’ı

Tarkan “Metamorfoz”dan sonraki en zayıf albümünü yaptı ama “Yolla” bir şekilde herkesin kendini kaybettiği bir şarkı olmayı becerdi ve bitmeyen konserleri sağ olsun, Tarkan’ı çokça konuştuk bu yaz da.

Vasat bir albüm yapan Hadise’ye üzülmüyorum ama “Kuzum” ile hak ettiği başarıyı yakalayamayan Bengü için bir parça üzgünüm (doğru şarkılara oynarsa bu albüm için şansı var yine de). Hande Yener de son yıllardaki en yüzüne bakılır albümünü yaptı ama gidip albümdeki en kötü şarkılardan birine çıkışı yılan hikayesine dönen bir video çekti (her zamanki gibi keyfi bilir).

Demet Akalın “Kulüp” ile apaçi bir yaz geçirdi ve zorlanmadan bunu da kendisine yakıştırdı (keşke albümündeki şarkılara şans verseydi ama onun da keyfi bilir). Gülşen’in geciken video atağına ise (“Büyük Hatırın Var”) ne diyeceğimi bilemiyorum.

Erkekler kategorisinde ise yukarıdaki isimler hariç, Berkay’ın “Yaz”ını ve şaşırtıcı şekilde iyi çıkan Murat Dalkılıç ve Oğuzhan Koç’un “Aşinayız”ını bolca çevirdim ben.

demet-akalin-rakipsiz

YENİ GELENLER

Ezgi Yelen: Yazın tüm hoppalığından sıyrılmak isteyenler için şöyle oturaklı, hatta içe oturmalı bir alternatif sunan Ezgi Yelen’in ilk şarkısı “Duymak Ağırsa” Model grubundan tanıdığımız Can Temiz’in bestesi. Temiz, Fatma Turgut ve Sertab Erener gibi kadın vokallere uygun şarkılar yazma konusunda başarılı bir isim. Uzun süreli bir sahne deneyimine sahip olan Yelen’in sesi de bu iki isim gibi güçlü ve akıcı bir yapıya sahip. Düzenlemede ise yine bu ekibe tanıdık bir isim olan Demir Demirkan var.

Merve Deniz: Aslına bakarsanız Merve Deniz’i bu kategoride saymayabiliriz. Çünkü kendisinin 2016 tarihli ve Emre Aydın destekli bir çıkış şarkısı var (“Dönsün Dünya”) ama benim dikkatimi çeken bu yazki disko-pop şahanesi “İnziva” oldu. Deniz’in eğitimli olduğu hemen hissedilen bir şarkı söyleme stili ve tertemiz bir sesi var. Haliyle modern altyapılı şarkılar kendisine çok yakışıyor. Zaten “İnziva” da tam 6 farklı versiyon ile piyasaya sürüldü. Benim favorilerim ise orijinali ve Hakan Kabil versiyonu.

Güven Yüreyi:  (Kendisine pek bayıldığım söylenemez ama) Derya Uluğ kendi söylediği şarkılardan daha iyilerini başkalarına yapıp veriyor. Bunun ilk örneği Asil Gök ile beraber yazıp İdo Tatlıses’e verdikleri (ve İdo’ya güzel bir ivme kazandıran) “Ya Da Boşver” idi. Aynı ikilinin O Ses Türkiye’den hatırlayacağımız Güven Yüreyi’ye verdikleri çıkış şarkısı “Sen Maşallah” ise çok daha büyük bir hit olarak genç şarkıcının ismini geniş kitlelere duyurdu. Ben Güven’den çok daha iyisini bekliyorum.

Gizem: İşte bu yaz en çok dinlediğim şarkının (“Ayrılık Zamanı”) yorumcusu. Gazeteler sayesinde Mahmut Tuncer’in kızı olduğunu öğrendiğimiz ve Nihat Odabaşı tarafından çekilen şahane ilk videosunda bir su perisi misali salınarak kalplerimizi çalan Gizem’in ilk EP’si “Aşk Uykusu” Ayla Çelik, Murat Güneş, Ersay Üner ve Erhan Bayrak gibi piyasanın en iyi isimlerinin elinden çıkma. Tatlı yüzüne aldanmayın, Gizem “Ayrılık Zamanı” ve “İki Damla Gözyaşı” gibi şarkılarla kalbinizi çok fena kıracak.

Görkem Sengel: Görkem Sengel de aslında bir “yeni gelen” değil zira bu yaz yayınladığı ve kırık kalplere ilaç olmasa da tercüman olduğu kesin olan “Kırık” genç şarkıcının ikinci teklisi. Geçen yıl yayınlanan bir önceki şarkısı “Matem”i de dikkate alarak söyleyebiliriz ki Sengel karanlık temaları seviyor. Aranjörler Sebastian Gimm ve Orhun Sevindik’e ait iki farklı versiyonla servis edilen “Kırık”ın Can Fakıoğlu’nun yönettiği ve insanı sonbahar hüzünlerine sürükleyen videosuna da bir bakın derim.

İlginizi Çekebilir

filmekimi2017

İZLE: İŞTE FRAGMANLARIYLA FİLMEKİMİ 2017’NİN LGBTİ İÇERİKLİ FİLMLERİ

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından, 29 Eylül-8 Ekim arasında 16. kez düzenlenecek Filmekimi’nin LGBTI içerikli ...