MERT BELL’DEN MÜZİKLİ YAZI: 2018’İN SON 10 BOMBASI

GZone müzik yazarı Mert Bell, müzikli yazısında 2018'in son 10 bombasını kaleme aldı. 

GZone müzik yazarı Mert Bell, müzikli yazısında 2018’in son 10 bombasını kaleme aldı.

Geçen ay hayıflandığım müzik piyasasındaki durgunluk yerini Aralık ayı başında bir bombardımana bıraktı. Bunlar arasından yine özenle ellerimle seçtiğim 10 tanesini sizlere savurarak doğru kanaldan bağlanmanıza yardımcı olacağım;

10. Gülşen’in geri dönüşü muhteşem oldu. 2015’deki “Bangır Bangır” sonrası dahil olduğu tribute albümleri saymazsak, yeni bir materyal yayınlamayan Gülşen’in yeni şarkısı “Bir İhtimal Biliyorum” herkesi fazlasıyla memnun etti. Şarkı, Gülşen ve Ozan Çolakoğlu ikilisinin yeni şeyler deneme iştahını Gülşen’i ‘Türkçe hip-hop’ sularına atacak kadar ileri götürüyor belki ama bir şekilde sonuç yine %100 Gülşen oluyor, tebrikler!

 

9. Emir’in yeni klip şarkısı “N’aptın” da %100 Gülşen olabilir ama ben şarkıyı son derece zayıf, Gülşen’in son 3 albümdür kademe kademe eskittiği tarzının daha da soluk bir kopyası gibi buldum. Aynı single içerisinde yer alan, Emir’in kendi yazdığı “Sevgilim” ise açık ara daha sağlam bir şarkı. Mutlaka kulak veriniz derim.

 

8. İlyas Yalçıntaş’ın yeni şarkısı “Bilmece”yi de beğenemedim. Normalde kendisine son derece ılımlı yaklaşırım ve sesinin ve kendisinin üstümdeki etkisi hiç fena değildir ama bu kez şarkısının zayıf bir nakarat ve tempo sorunundan muzdarip olduğunu düşünüyorum. Uzattığı saçlarını da kestirse hiç fena olmaz.

7. Geri dönüşler açısından bereketli bir sezondayız. Müziğe küsüp beni üzen ardından ‘best of’ albüm yapıp orda da sanki aradığını bulamayan Emel anlaşılan müziğe o kadar küsmemiş ki hiç habersiz yeni şarkısı “Gündem Yaratayım mı?”yı patlatıverdi. Halil Koçak’ın yazıp Okay Barış’ın aranje ettiği şarkı Emel’in 2000’ler dönemi hitleri “Kader”, “Çok Ayıp” ve “Evlenilecek Kızlar”ın izinden gidiyor ve ortaya şarkıcının üstüne cuk oturan, hiç de fena olmayan radyo dostu bir iş çıkıyor.

 

6. Hiç fena olmayan bir başka bir iş ise Sertab Erener’in “Kırık Kalpler Albümü” ve “Sertab Gibi”yi flört ettirdiği son şarkısı “Belki De Dönerim”. Özellikle yazın çıkardığı “Bastırın Kızlar” fiyaskosundan sonra bu şarkıyı duymak bana ilaç gibi geldi. Emre Kula’nın yaptığı iki düzenlemenin yanında Ozan Yılmaz ve Hakan Polat’ın alternatif versiyonu da bir o kadar sağlam.

 

5. Bendeniz’in hepsi birbirinden harika 12 şarkısını yeniden söylediği “Best Of, Vol. 1”i özellikle 90’lar ve 2000’ler popunu sevenler için bu ayın kesinlikle dinlenilmesi gereken albümü. Öncelikle aradan geçen 25 senede şarkıcının sesinin aynı tazelikte duruyor olması bende büyük bir sevinç ve hayranlık yarattı. Çok doğru seçilen şarkılar Ceyhun Çelikten tarafından incelikle düzenlenmiş, evet “Ya Sen Ya Hiç” ve “Neler Olacak” gibi şarkıların kültleşmiş orijinal aranjelerini en başta kulaklarınız arıyor ama bu yeni ve zenginleştirilmiş versiyonların üstünde düşünüldüğü o kadar belli ki kısa sürede dinlemekten keyif almaya başlıyorsunuz. Favorilerim “Müjdeler Ver”, “Elveda Dedin”, “Ağlayayım mı?” ve “Manolyam” oldu ama zaten albüme herhangi bir kusur bulmak oldukça zor (“Biri Var” için düet partneri olarak seçilen Serkan Kaya dahil). “Vol. 2”yi merakla bekliyorum, bir an önce gelsin.  Bu arada Bendeniz’in tüm diskografisi de sonunda spotify’a yüklenmiş, hemen ışınlanıp tadını çıkarınız.

4. 4 yıl aradan sonra çıkardığı yeni albümü “Uzun Hikaye” ile Deniz Seki ise tabir-i caizse elimde patlayan bomba oldu maalesef. Seki’nin albümleri çoğunlukla insanı can evinden vuran şarkılarla doludur, diskografisinin en zayıf albümünde bile en azından 2-3 tane böyle şarkıya rastlayabilirsiniz. Ama bu sefer tamamen tatsız tutsuz, keyifsiz, insanı coşturmayan, sıkıcı bir albüm yapmış şarkıcı ve aranjör İskender Paydaş da bu şarkıları asla cilalayamamış. Örneğin ben Seki’nin kendisini, kariyerinin “Nereden Bileceksiniz” ve “Gidemem” coverlayacak döneminde olduğunu düşünmesine çok şaşırdım. Yazın çıkan “Büyümüşsündür” ile beni salya sümük ağlatan kadın ile bu şarkıları yazan aynı kadın olamaz diye düşünüyorum. Bilemiyorum, daha fazla yazıp hevesimi daha da kırmak istemiyorum. Siz kardeşi Serkan Seki’nin yazdığı ve beraber söyledikleri “Helal Ettim Hakkımı” ve Şehrazat imzalı “Hüzün Nerde Ben Orada”ya bir şans verin derim.

 

3. Sezen Aksu ise bu karmaşanın ortasında ‘demom bile yeter’ dercesine “Demo” albümünü çıkarıverdi. Takip edenler biliyordur, kendisi zaten yaz başından itibaren bu versiyonları sırayla youtube üzerinden yayınlamıştı ama bu nihai hal de biz müzik severler için kutlamaya değer bir olay. Çünkü Aksu, Rümeysa gibi bir türlü patlayamayan bir vokale verdiği “Yansın İstanbul” ve “Anlasana” gibi şahane şarkılarını patlatıyor o ayrı ama Sibel Can’ın defterini dürdüğünü düşündüğümüz “Begonvil” ya da Ebru Yaşar’ın benzer şekilde hakkını fazlasıyla teslim ettiği “Delidir” için de bambaşka bir deneyim sunmayı başarıyor. Benim açımdan, bir şekilde radarımdan kaçan “Ahbap Çavuşlar”ı keşfetmek, Tarkan’dan dinlediğimde hiç beğenmediğim “Her Şey Fani”ye bayılmak, “Ah Beni Beni” ile “Işık Doğudan Yükselir” günlerine dönmek ve Aysel Gürel’in ölümünden kısa süre sonra kaydettiği “Rüzgar Kırdı Dalımı” ile perişan olmak eşsiz deneyimler oldu.

2. Bir başka diva Işıl Yücesoy da ne mutlu ki yeni şarkılar söylemeye devam ediyor. Sadettin Dayıoğlu’nun yazdığı romantik “Hani Ben”, Yücesoy’un sesi için biçilmiş kaftanken Feryin Kaya ve Burak Irmak’ın yaptığı bol enstrümanlı düzenlemede kemanlar ve üflemeliler şarkıcının sesini kadife gibi sarıp sarmalıyor. Işıl Yücesoy, hem oyunculukta hem de müzikte bir duruş resmen ve doğru malzemeyle birleştiğinde tadına doyum olmuyor.

1. Tarkan’ın son albümünün incisi “Çok Ağladım”ın yaratıcıları olarak hatırlayabileceğimiz şarkı yazarı ve vokal Ayça Z. Aydın ile pek şahane aranjör Murat Matthew Erdem’in ortak projesi Miya’nın 3 şarkılık son EP’si “Hold Me Close” da son derece başarılı bir dingin-elektropop deneyimi vaat ediyor. Aydın’ın vokalleri bu türü hatmetmiş kadar sağlam ve kontrollüyken Erdem’in düzenlemeleri ise her zamanki gibi birinci sınıf.

Bir sonraki yazım yılın en iyi albümleri üzerine bir derleme olacak ve öyle tahmin ediyorum ki yeni Ceyl’an Ertem albümü ile seneyi kapatacağız.