MERT BELL’E GÖRE 2018’İN EN İYİ MÜZİK ALBÜMLERİ

GZone müzik yazarı Mert Bell, 2018'in en sevdiği albüm ve teklilerini bu müzikli yazıda bir araya topladı. 

GZone müzik yazarı Mert Bell, 2018’in en sevdiği albüm ve teklilerini bu müzikli yazıda bir araya topladı.

Simge – Ben Bazen: “Bu zamana kadar çok iyi şarkılar söylemesine rağmen nasıl bir (yorumcu) karakteri olduğuna dair pek fikrimiz olmayan Simge için de çok iyi bir gösteri “Ben Bazen”. Burada yazımına katkıda bulunduğu her şarkıda ama en çok da finali yapan kısa “Gülümseyişinle Uyandım”da gösteriyor ki Simge iyimser bir aşık. Ve bu aşk kalbinin paramparça olduğu “Üzülmedin mi?”den cinsel çekim gücü yüksek “Ram Ta Tam”a kadar her şarkıda hissediliyor.”

Ellerimle seçtim: Pes Etme, Üzülmedin mi?, Aşkın Olayım, Kalp Kırmak

 

Sezen Aksu – Demo: “Çünkü Aksu, Rümeysa gibi bir türlü patlayamayan bir vokale verdiği “Yansın İstanbul” ve “Anlasana” gibi şahane şarkılarını patlatıyor o ayrı ama Sibel Can’ın defterini dürdüğünü düşündüğümüz “Begonvil” ya da Ebru Yaşar’ın benzer şekilde hakkını fazlasıyla teslim ettiği “Delidir” için de bambaşka bir deneyim sunmayı başarıyor.”

Ellerimle seçtim: Ahbap Çavuşlar, Her Şey Fani, Yansın İstanbul, Ah Beni Beni

 

Bendeniz – Best Of, Vol.1:  “Çok doğru seçilen şarkılar Ceyhun Çelikten tarafından incelikle düzenlenmiş, evet “Ya Sen Ya Hiç” ve “Neler Olacak” gibi şarkıların kültleşmiş orijinal aranjelerini en başta kulaklarınız arıyor ama bu yeni ve zenginleştirilmiş versiyonların üstünde düşünüldüğü o kadar belli ki kısa sürede dinlemekten keyif almaya başlıyorsunuz.”

Ellerimle seçtim: Müjdeler Ver, Elveda Dedin, Ağlayayım mı?, Manolyam

 

Kenan Doğulu – Vay Be: “Doğulu’nun aranjesi Bora Uzer imzalı “Issız Ada”sı yazın en iyi pop-dans şarkısı o ayrı ama tamamen kendi yapımı “Boş Sayfa” ve Ozan Doğulu’nun düzenlediği “Vay Be” o kadar taze ve Doğulu’nun daha önce yapmadığı şeyler gibi geliyor ki kulağa şarkıcının kariyerinin bu noktasında bu kadar modern ve zevk sahibi olmasına bir kez daha hayran oluyorsunuz.”

Ellerimle seçtim: Issız Ada, Vay Be, Yosun

Mabel Matiz – Maya: “İsmini Mabel’in annesinden alan “Maya” içsel bir yolculuğun ürünü (kendisi ‘kazı çalışması’ diye ifade ediyor) belli ki ve bu yol, çok şarkılı bu albümde, pek çok durağa uğruyor. Bu duraklar bazen “Yaban”daki gibi bir isyana sürüklüyor ya da “Sarışın Değil”deki gibi eski ve heybetli bir aşkın üstünü çiziyor ama tüm bu karmaşa nihayetinde albümün muhteşem kapanış şarkısı “Kara Beyaz Kedi”de bir çözüme, en azından çözümün ilk adımına ulaşıyor: öncelikle kendini sevmeye.”

Ellerimle seçtim: Fırtınadayım, Öyle Kolaysa, Babamı Beklerken, Yıldızların Peşinde, Kara Beyaz Kedi

Mavi – Saz Söz Mavi: ““Elektroniği kalsın; gitarlar, kemanlar konuşsun” diyenlere ise önereceğim isim Mavi. Geçen yıldan bu yana “Saz Söz Mavi” isimli projesi altında tek tek yayınladığı şarkılarını sonunda bir albüm altında buluşturan şarkıcının son şarkısı ise “Ufalandım”. Bu albümde bilhassa “Gidersen” ve “Kaçak” ile döktüğüm gözyaşlarının ardından bu şarkının ilaç gibi geldiğini de belirteyim.”

Ellerimle seçtim: Gidersen, Kaçak, Masa Etrafında, Ufalandım

 

Ceyl’an Ertem – Seni Senin Gibiler Sevsin: Henüz piyasaya çıkalı bir hafta bile olmadığı için hakkında yazma şansım olmadı ama Ertem’in bu kez Sezen Aksu, Mabel Matiz ve Sıla gibi isimlerden oluşan rüya takımını arkasına almış olduğunu bilin öncelikle. Büyük çoğu şahane aranjör Cenk Erdoğan tarafından oya gibi işlenen şarkılarda Yunan kıyılarına selam çakacak kadar (“Putlar Yaptım”) özgüvenli Ertem ama en büyük başarısı aynı albümde Mehmet Güreli, Kenan Doğulu ve Cihan Mürtezaoğlu gibi alakasız 3 müzisyenin şarkılarını başarıyla coverlarken albümün dokusuna hiç hasar vermemesinde.

Ellerimle seçtim: Peri, Putlar Yaptım, Bugünüm Sensiz Geçti, Zehir

 

Edis – An: “Baştan belirtmeliyim ki “Ân”; piyasa ortalamasının gayet üstünde, hele bir ilk albüm olduğu düşünülürse son derece tatmin edici bir ‘ân’lar bütünü. Hataları ve yanlış teşebbüsleri var ama bu albümün genel kalitesini ve üzerindeki ‘çok emek var’ hissini yok etmiyor.”

Ellerimle seçtim: An, Bana Ne, Köle (bonus: Güzelliğine feat. Emina)

 

Bora Uzer- Benim Umrumda: “Bora Uzer 9 yıl aradan sonra çıkan yeni albümü “Benim Umrumda”da en kolay tabiriyle domestik mutluluğun zirvesine çıktığını ilan ediyor.”

Ellerimle seçtim: Mezuniyet, Bir Aşkım Var, Kalbim Bir Dünya, Çekingenim

 

Yasemin Mori – Estrella: “İşin enteresan tarafı, pop normallerine bakacak olursak Mori’nin ‘standart pop’a en yakın albümü bir yandan. Ama biliyorsunuz kendisinin nasıl canhıraş bir hikaye anlatıcısı olduğunu ve yazdığı sözlerle ne acaip atmosferler yaratabileceğini.”

Ellerimle seçtim: Karambol, Çıngıraklı Dilber, Tuzlu Su, Macera

 

İsmini mutlaka anmak gereken isimler var;

Bu yıl hem Sezen Aksu destekli yeni albümü hem de Aleyna Tilki ve Edis gibi tazelerin katkıda bulunduğu tribute albümü ile Yıldız Tilbe’nin kariyeri tazelendi sayılır. Etkilerini elbette uzun vadede göreceğiz.

Gökhan Türkmen, Kalben ve Fikri Karayel’in yıl boyunca yayınladığı tüm şarkılar harikulade idi.

Ziynet Sali’nin “Deli Divanem”i, Sertab Erener’in “Belki De Dönerim”i, Hande Yener’in “Beni Sev”i çok çok iyiydi, keşke diğer felaket ötesi şarkılarını paylaşmasalardı.

Nilgül “Radyoda Bi’ Şarkı”, Demet Sağıroğlu “Açık Çay” ile iyi ki döndüler.

Gülden Mutlu’nun “Çiçek Gibi”sini, Gülşen’in “Bir İhtimal Biliyorum”unu ve Tuğba Yurt’un “Yine Sev Yine”sini keyifle dinlerken Ece Seçkin, Berkay ve Oğuzhan Koç ile sevgi-nefret ilişkim devam etmiş.

….

En çok dinlediğim yabancı albümler de şu şekildeydi;

Janelle Monáe – Dirty Computer; Hakkında en çok düşündüğüm albüm

Ariana Grande – Sweetener: Tüm yılımı tatlandıran albüm

Troye Sivan – Bloom: Olmak istediğim kişinin yaptığı albüm

Kali Uchis – Isolation: Yılın en iyi çıkış albümü

Mariah Carey – Caution: Divalıkla dolu, başka kimsenin yapamayacağı albüm

Lily Allen – No Shame: Pek güzel zehirleyen itiraf dolu albüm

Robyn – Honey: Şifa veren albüm

Jorja Smith – Lost & Found: Yılın ikinci en iyi çıkış albümü

The Internet – Hive Mind: Arkada çalsın albümlerinin en güzeli

Nao – Saturn: Belki de İngilizler daha iyi r&b yapıyordur dedirten albüm