RUSYA IKEA’NIN KATALOG KAPAĞI YARIŞMASINDA EŞCİNSEL KRİZİ

Rusya’nın sevilen sosyal ağı VK ve dünyanın en büyük mobilya satıcısı IKEA’nın birlikte geliştirdikleri katalog kapağı yarışmasında, eşcinsel bir çift rakiplerine fark atarak birinciliğe oynuyor.

IKEA mağazalarında çekilmiş fotoğrafların, ülkenin yeni IKEA katalogunun kapağı olmak için yarıştığı yarışmada, eşcinsel bir çiftin mağazada çektikleri fotoğraf 6.000’in üzerinde oy ile birinciliği göğüslüyor. Sosyal ağ VK üzerinden bir LGBT eşitlik kampanyasına dönüşen yarışmada, ikinci sırada yer alan heteroseksüel bir çiftin oyları 1000’e ulaşmazken, sosyal ağda yapılan yorumlar eşcinsel çiftin birinciliği göğüslemesi gerektiğini gösteriyor.

Rusya Başkanı Vladmir Putin’in LGBT’ye karşı uyguladığı homofobik politikaya karşı bir tepki olarak geliştiği inanılan durum hakkında IKEA’dan henüz bir açıklama yapılmazken, markanın geçtiğimiz yıllarda LGBT dünyasına verdiği destekten ötürü Rus hükümetinin hedefi olup, ülkedeki faaliyetlerini durdurmayı düşünmüş olması olayları kızıştıracağa benziyor.