863269c786
burcak-omer-tevfik-erten

TRANS KADIN BURÇAK’IN ÖZNESİ OLDUĞU ÖMER TEVFİK ERTEN SERGİSİ AÇILIYOR

Fotoğrafçı Ömer Tevfik Erten’in “Burçak” adlı sergisi 14 Nisan Cumartesi günü, saat 18.30’da Galata Fotoğrafhanesi Sergi Salonu’nda açılıyor.

2013 yılından bugüne yürüttüğü “Geziden Ohal’e Türkiye’de Trans Kadınlar” projesinin ilk sergisi “transevi”ni Karşı Sanat Galerisi’nde açan fotoğrafçı Ömer Tevfik Erten, Trans Misafirhanesi ve misafirlerinin görsellerinden oluşan çalışmasında, transfobik nefret suçlarına karşı mücadelede, şiddeti deneyimleyenleri kurbanlaştırmayan ve aynılaştırmayan bir söylem kullanmanın önemini vurgulamıştı. Erten’in çalışmaları İstanbul Sanat Fuarı, CerModern, Mamut Art Project, Studio X İstanbul’da sergilendi.

Galata Fotoğrafhanesi Fotoğraf Akademisi Belgesel Fotoğraf Programı 9. Dönem öğrencilerinden Ömer Tevfik Erten’in yeni serisi “Burçak”, Belgeler ’17 sergi dizisinin ilk sergisi olarak 14 Nisan-13 Mayıs 2018 tarihleri arasında izlenebilecek.

Burçak

Türkiye’de son üç yıldır LGBTİ+ Onur Yürüyüşü’ne izin verilmiyor. Ankara Valiliği, sinema, sinevizyon, tiyatro, panel, söyleşi, sergi vb. etkinliklerin toplumun ‘ahlak’ kuralları bahane edilerek süresiz olarak yasaklandığını duyurdu. İstanbul’da yasaklı Onur Yürüyüşü’nde çekilen bir fotoğrafta trans kadın Burçak Tekin, erkek kalabalığının üzerine yürürken görüntülendi. Direniş estetiğine çok iyi bir örnek oluşturan bu fotoğraf Uluslararası İstanbul Fotoğraf Festivali’nin yarışmasında birincilik ödülü aldı. Festivalin ödül gecesi yaşanılan ‘’içselleştirilmiş transfobi’’ sonrası Burçak ile yakınlaşmasından doğan yeni hikayeyi şöyle anlatıyor:

“O geceki karşılaşmadan sonra Burçak’la yakınlaşmaya başladık. Karşılıklı rızayla kendiliğinden oldu bu. Tanışıklık yerini arkadaş olmaya bırakırken biz birbirimizi anlamaya, tüketmek dışında üretmeye, kendi yolumuzda kaybolup birbirimizin hikâyesinde benzer yanlarımızı keşfe çıktık.

Türkiye’de trans kadın imgesi ya şiddet, ya da seks işçiliği üzerinden kuruluyor. 2014 yılında hazırladığım Transevi serisinde hem bu konuyu dert edinmiş hem de bu algıya karşılık imgeler üretmeye çalışmıştım. Aslında mesele, görünmez kılınanları görünür hale getirme çabasıydı. Burçak’la başladığımız hikâyede, onun da benim de şiddet tasvirini tekrarlamaya niyetimiz yoktu. Hikâyelerimiz bundan çok daha fazla ve çok daha güzeldi.

Burçak müzikle kendini ifade ediyor, şarkı sözü yazıyor uzun süredir. Geçtiğimiz gün ‘Çocukken kasetçalarım yoktu ama bir sürü kasetim vardı. Bir gün alacak parayı bulacağımı biliyordum. Milli piyangodan amorti çıkınca kasetçalar almıştım’ dedi. Benim de fotoğraf makinem yoktu fakat fotoğraflarım vardı. Tanıdıklarımın fotoğraf makinesini ödünç alıp, zamanı durdurmaya öyle başlamıştım. Şimdi burada ikimizden parçalar taşıyan hikâyemizle sizlerle beraberiz. Yani anlayacağınız ikimiz de kendini tanıyan, kendi dünyasında hayatını anlamlandırmaya gayret gösterip bunun için emek veren sıradan fakat olduğumuz şeyden dolayı cesur insanlarız naçizane. Biliyoruz ki yalnız değiliz. Bireysel varoluş yolunu aramak evrensel bir değer.”

 

 

 

Ayrınca Bakın

seyhan-arman-gzone

SEYHAN ARMAN “EN İYİ KADIN OYUNCU” ÖDÜLÜNE ADAY GÖSTERİLEREK BİR İLKE İMZA ATTI

“Yeni Tiyatro Dergisi 6. Emek ve Başarı Ödülleri” adayları açıklandı. Seyhan Arman, “Küründen Kabare” oyunu ile ...